miercuri, 1 februarie 2012

Patima desfranarii. Intre pacat si obisnuinta.

“Căci voia lui Dumnezeu aceasta este: sfinţirea voastră; să vă feriţi de desfrânare, ca să ştie fiecare dintre voi să-şi stăpânească vasul său în sfinţenie şi cinste, nu în patima poftei cum fac neamurile, care nu cunosc pe Dumnezeu”

(1 Tesaloniceni. 4:3-5)




Adesea auzim vorbindu-se despre desfranare si patimile trupului, practici , moduri tendinte, mode , ce trec peste limita bunului simt al omlui ce incearca cat de cat sa il caute pe Dumnezeu. Doua lumi paralele se combat intre ele , lumea duhovniceasca, spirituala nevazuta , ascunsa in interiorul fiintei umane si lumea de azi , dezinhibata, libertina, insinctiva. Omul de azi traieste superficial , tendentios , cu pretentii absurde iesite dintr-o constinta lumeasca si lipsite de Dumnezeu.
Adesea ezitat in a aborda acesta problema legata de descatusarea nefireasca ce aluat avant in societatea noastra ,desfranarea si apectele ei umane.Din punctul de vedere al omului traitor , ortodox, desfranarea sexuala ramane si este un pacat, insa ce o vedem la tv, media, ziare ,strada, publicitate,teatru, muzica, pictura,arta, a devenit un lucru atat de “normal”pentru omul contemporan ,iar pentru omul duhovnicesc o descatusare a raului in lume . Din punct meu de vedere, sexulaitatea si aspectele legate de desfranare , este intim ,personal,, ţine de spovedanie de pocainta şi nu un subiect de dezbatere publica. Pacatul ramane pacat , iar formele pacatului astazi au devenit variate, moderne, occidentale . Insa ceea ce se intampla astazi in societatea de azi este departe de normalitate . problemele sexuale sunt discutate fara perdea , fara rusine ,deschis in talk.show-uri presa, pe strada, la bar, la o cafea…., , iar perversiunile sexuale sunt forme de moda, expuse pe tava ambiguitatii în societatea modernă, tinerilor. Crestinii insa nu pot ramane nepasatori ,ascunsi in ceea ce priveste aceste puncte de vedere ale societatii si a nu lua atitudine clara, ferma , hotarata.
Adesea cei ce vor sa isi traieasca viata libertin, scot in prin plan neantelegerea pe care biserica o demonstreaza ,o propovaduieste legata de moralitatea omului ,considernd pe cei traitori invechiti, bigoti. Scot in evidenta hotararea ferma a bisericii si sun ca nu au ce cauta in biserica deoarece biserica nu ii intelege. Da , biserica nu poate intelege si nu va intelege niciodata formele de manifestare a acceptarii pacatului in societate.
Diavolul, in decursul sau istoric nu a facut alt ceva decat sa iasa la suprafata terrei cu toate rautatiile lui. S-a impotrivit lui Dumnezeu cazand , se impotriveste lui Dumnezeu prin dorinta lui nesatula, draceasca in a distruge ceea ce El, Dumnezeu a plasmuit cu atata dragoste si frumusete ,chipul uman. Azi diavolul are noi forme de exprimare, de inselare, de distrugere. Se ascunde in spatele normalitatii, al dorintei umane de a se elibera de constiinta crestina. Desfranarea si formele ei cele mai tumoristice au penetrat incet dar sigur societate umana, ajungand azi la o forma atat de vasta si mare incat nimeni nu mai baga in seama pericolul acestui pacat. Mergem la cinema sa vedem un film istoric si dam de segvente sexuale, deschidem televizorul si in spatiul publicitar vedem nuditate, publicitate la prezervative , sex corpuri umane in lenjerie intima .Mergem pe strada si vedem reviste, ziare „de specialitate” cu o tema vasta pentru toate gusturile , heterosexuali si homosexulai, casete video ce se intrec care mai de care in ati satisface cele mai ascunse si inradacinate placeri ale trupului. Mergi sa faci shopping si nu stii ce sa mai cumperi, toate tendintele de moda nu dau decat un rezultat ,scoaterea in evidenta a sexualitatii. Haine stravagante, atragatoare, ce stimuleaza si scot in evidenta corpul uman. Toate acestea nu fac alt ceva decat sa starneasca in mintea celor mai vulnerabili , tinerii, fantezii si dorinte de a incerca, sau experimenta noile forme de sexualitate , cazand adesea in plasa pacatului cu modurile sale vaste si nefaste.
Gandind-ma adesea la exprimarea formelor sexuale, nu pot sa nu ma gandesc la locurile cele mai fregventate de tineri, discotecile. Acestea in ultimile timpuri si-au deschis larg protile, oferind tinerilor posibilitatea de a se descatusa fara inhibitii pana la extazul total ce culmineaza dincolo de droguri, extasy, alcool , fum, muzica extazianta puternica , intuneric , ducand in final la sex.
Sexualitatea a facut si face parte din natura noastră pătimaşă , iar practicarea ei in mod neortodox, gresit , lipsita de binecuvantarea casatoriei intre barbat si femeie, devine ea sexualitatea un pacat ce duce la obisnuinta iar de la obisnuinta la patima. Prima forma de experimentare a sexualitatii apare in primele perioade ale tineretii , prin masturbare . Acesta patima nefiresca atrage dupa sine de la cunoastrea de sine la cunoasterea celuilalt. Tocmai de aceea tinerii au nevoie de invatatura Sfintilor Parinti legate de acest pacat avand nevoie de multa înţelegere şi răbdare, facand-ui constienti pe tineri ca aceasta practica nu este bună si nu trebuie practicata şi nu pe ideea că masturbărea este un lucru normal, natural.

Masturbarea se poate cataloga din punct de vedere psihologic pe doua planuri. Prima parte : omul vede in masturbare o forma de autosatisfacere personala a placerilor ascunse fiind gresit inteleasa deoarece se indeparteaza de la dualitatea formei sexuale , si scolul ei finale nasterea de prunci- Masturbarea folosindu-se de imaginatie si fantezii , fiind actionata pesonal prin atingerea propriului corp, duce la placerea personala , descoperind in propriul corp placerea de ase atinge a se autosatisface, ducand in acelas timp la ambiguitatea legata de acelas sex, in cosnsecinta la homosexualitatea. Acesta din urma atragand dupa sine placerea patimasa de al repeta , ducand la o pacat uracios inaintea lui Dumnezeu .
Al doilea efect negativ al masturbării duce la un dezechilibru psihologic, lasand in om urme ale practicarii lui, agitatie, pierdere de memorie, dureri de cap, si dezechilibru mental, depresie, tendinte homoerotice. Sexualitatea normală facuta in cadrul casatoriei dintre un bărbat şi o femeie, se face bazandu-se pe iubirea si interpatrunderea celor doua persoane intr-un singur corp. Modul de manifestare al iubirii celor doi soti fiind nu descaturasea sexuala ci nasterea de prunci .
Despre desfranare si formele ei se poate vorbii mult . Au vorbit Sfintii Parinti si cred ca daca am citii macar 1% din ceea ce ne-au lasat ca mostenire Sfanta , lumea de azi ar deveni mai constincioasa mai atenta .mai duhovniceasca . Chiar daca suntem pacatosi si cadem prada ispitelor si desfranarii , iubite frate , ridica-te nu ramane cazut in deznadejde . Pentru tine Hristos a varsat ultima picatura pe cruce ca si pret de rascumparare din greul si adancul pacat ce se incuibeaza in inima ta cerand in fiecare minut tribulul sau, sufletul. Acea ultima picatura de Sange al Domnului Iisus iti poate spala, sfintii , indrepta viata. Facand din tine iubite frate, un fiu al Domnului , o imagine a Celui ce te-a plasmuit cu atata dragoste si a facut din trupul tau Templu al Duhului Sfant.





“Sau nu ştiţi că trupul vostru este templu al Duhului Sfânt care este în voi, pe care-L aveţi de la Dumnezeu şi că voi nu sunteţi ai voştri?Căci aţi fost cumpăraţi cu preţ! Slăviţi, dar, pe Dumnezeu în trupul vostru şi în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu. “
(I Corinteni 6: 19-20)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu